Αναζητάτε ένα κοινωνικό, αισθηματικό μυθιστόρημα που μπορεί να σας ταξιδέψει σε διαφορετικά μέρη και αλλοτινούς καιρούς; Το ΠολιςPost συνάντησε τον συγγραφέα Θάνο Κονδύλη, για να γνωρίσουμε καλύτερα το νέο συγκλονιστικό μυθιστόρημά του «Τρεις φορές νύφη”, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός . Με ιδιαίτερη πλοκή και τον δυναμικό χαρακτήρα της πρωταγωνίστριας, της Βίβιαν, θα ταξιδέψουμε στα τέλη του 19ου αιώνα στην Κύπρο, όπου θα γευτούμε περιπέτειες, πάθη, έρωτες, συμφέροντα, πόνο. Όλα αυτά τα βιώνουμε μέσα από ένα νυφικό με μεγάλη ιστορία.

https://www.psichogios.gr/site/Books/show/1005405/treis-fores-nyfh


Αγαπητέ κύριε Κονδύλη, διαβάζοντας το  μυθιστόρημά σας «Τρεις φορές νύφη» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός, γεννήθηκε μέσα μου η ανάγκη να σας συγχαρώ και να σας θέσω κάποια ερωτήματα που αφορούν το ίδιο το έργο σας, αλλά και τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα.

1 . Τι είναι αυτό που σας ενέπνευσε να συνθέσετε τον χαρακτήρα της Βίβιαν;

Ήταν μια έκθεση νυφικών στη Λευκωσία. Όταν την επισκέφτηκα, ένιωσα παράξενα. Πρώτη φορά σε τέτοια έκθεση. Και κάπου εκεί ένα νυφικό ήταν σαν να μου μίλησε. Μου τράβηξε την προσοχή και τα μάτια μου κόλλησαν πάνω του. Δεν μπορούσα να καταλάβω τι συνέβαινε. Όταν επέστρεψα στο σπίτι μου, δεν σταμάτησα λεπτό να το σκέφτομαι. Εκείνο το βράδυ άρχισε να γεννιέται στο μυαλό μου η ιστορία και η εικόνα της γυναίκας που το είχε φορέσει.

  1. Υπάρχουν πραγματικά γεγονότα στο βιβλίο σας;

Βέβαια. Και μάλιστα πάρα πολλά. Όσα αναφέρω για την κυπριακή ιστορία του 19ου αιώνα, το πέρασμα από την τουρκοκρατία στην Αγγλοκρατία, η ιστορία της Αθήνας και του Πειραιά την ίδια περίοδο, οι πρώτοι ολυμπιακοί αγώνες στην Αθήνα και πολλά άλλα.

3. Γιατί επιλέξατε την συγκεκριμένη χρονική περίοδο του τέλους του 19ου αιώνα ως χρόνο της ιστορίας σας και την Κύπρο και την Αγγλία ως τόπο εκτύλιξης των γεγονότων;

Είναι μια περίοδος που σπάνια οι σύγχρονοι Έλληνες μυθιστοριογράφοι ασχολούνται. Το ίδιο συμβαίνει με την Κύπρο και την Αγγλία. Αυτό το εγχείρημα απαιτεί πολλή έρευνα και πολύ διάβασμα, πριν κάποιος επιχειρήσει να γράψει κάτι. Προσωπικώς χρειάστηκα τρεις ολοκλήρους μήνες έρευνας, για να καταφέρω να συλλέξω τα στοιχεία που χρειαζόμουν και άλλους δύο για να τα επεξεργαστώ.

  1. Στα τέλη του 19ου αιώνα διαφαίνεται στο έργο σας η υποβαθμισμένη θέση της γυναίκας. Σήμερα πιστεύετε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν διακρίσεις σε βάρος των γυναικών;

Και σήμερα υπάρχουν διακρίσεις αλλά βέβαια πολύ λιγότερες σε σχέση με τον 19ο αιώνα. Η κοινωνία έχει προοδεύσει πολύ και τα στερεότυπα του 19ου αιώνα έχουν πια σχεδόν εξαφανιστεί.

  1. Ένας γάμος από συμφέρον είναι φανερό στο μυθιστόρημα ότι δεν μπορεί να είναι ευτυχισμένος. Στη σημερινή εποχή θεωρείτε ότι γίνονται ακόμη γάμοι από συμφέρον;

Προφανώς όπως και τότε έτσι και σήμερα οι γάμοι συμφέροντoς είναι του συρμού. Εννοώ ότι είναι πολύ συνηθισμένοι, ειδικά εκεί που υπάρχει και το πολύ χρήμα. Ο έρωτας είναι περισσότερο ίδιον των κατωτέρων οικονομικών τάξεων όπου τα συναισθήματα ακόμα και σήμερα έχουν πολύ μεγαλύτερη αξία από τα χρήματα.

  1. Η Βίβιαν περνά από την κόλαση, για να οδηγηθεί στην ευτυχία. Άραγε είναι απαραίτητες οι δοκιμασίες στη ζωή ενός ανθρώπου;

Πολλές φορές, ναι. Συνήθως στη ζωή τίποτα δεν μας χαρίζεται. Πρέπει να αγωνιζόμαστε, για να φτάνουμε στην ευτυχία, ό,τι και να σημαίνει  αυτό για τον καθέναν από εμάς.

  1. Στο μυθιστόρημα θαυμάζει κανείς την φιλία του Ανάργυρου και της Βίβιαν. Τι σημαίνει αληθινή φιλία για εσάς;

Αν για κάτι είμαστε υπεύθυνοι στη ζωή που ζούμε είναι οι επιλογές μας. Ειδικά όσον αφορά τους φίλους μας. Αυτούς δεν μας υποχρεώνει κανείς να τους επιλέξουμε. Εμείς αποφασίζουμε και άρα είμαστε οι απόλυτα υπεύθυνοι για τις επιλογές μας.

  1. Η Βίβιαν σε κάποιο σημείο παρατηρεί ότι «οι άνθρωποι κρίνουν τον άλλο από αυτό που φαίνεται ότι είναι και όχι από αυτό που πραγματικά είναι». Σήμερα πόσο έντονη είναι η πίστη σε μια φαινομενική πραγματικότητα;

Δυστυχώς σήμερα οι άνθρωποι κρίνουν αποκλειστικά και μόνο με αυτό το κριτήριο τους άλλους. Μια παροιμία λέει ότι «το ράσο δεν κάνει τον παπά». Όμως στην Ελλάδα του εικοστού πρώτου αιώνα κρίνουμε τον άλλο από τα ωραία ρούχα, το καινούργιο και μεγάλο αυτοκίνητο, και από ό,τι μας πλασάρει η τηλεόραση. Με άλλα λόγια, κρίνουμε τους άλλους από αυτό που φαίνονται ότι είναι και όχι από αυτό που πραγματικά είναι. Γι’ αυτό και η εξαπάτηση είναι  ένα μέσο επιβίωσης σήμερα, είναι το σύνηθες και όχι το ευκαιριακό.

  1. Πιστεύετε στο πεπρωμένο ή στην επιλογή;

Πρώτα και πάνω από όλα στην επιλογή. Οι  άνθρωποι είναι υπεύθυνοι για τις επιλογές και τις αποφάσεις τους σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Υπάρχει και το λεγόμενο«τυχαίο» το οποίο βρίσκεται μπροστά μας χωρίς εμείς να το επιδιώκουμε ή και να το επιλέγουμε. Αλλά κυρίως οι προσωπικές αποφάσεις είναι αυτές που σε νορμάλ καταστάσεις διαμορφώνουν τη ζωή μας.

  1. Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Ετοιμάζω ένα καινούργιο μυθιστόρημα. Αν και προς το παρόν δεν μπορώ να αποκαλύψω κάτι, όμως θα σας πω ότι είναι μια ιστορία αγάπης με πρόσωπα που συγκλόνισαν την Αθήνα και την Ελλάδα γενικότερα στον 19ο αιώνα. Η έρευνα έχει τελειώσει και πια γράφω πυρετωδώς.

Κύριε Κονδύλη, για μία ακόμη φορά σας ευχαριστώ θερμά!


Λίγα λόγια για το έργο

Στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα, στην Κύπρο, η Βίβιαν υφαίνει το ολομέταξο νυφικό της με σκοπό να το φορέσει στον γάμο με τον αγαπημένο της. Το όνειρό της δε θα γίνει πραγματικότητα, καθώς η μητέρα της θα την αναγκάσει να παντρευτεί έναν Αθηναίο, τον Κώστα, που θα γίνει ο δήμιός της. Αυτός θα την κλείσει σε ένα απομονωμένο σπίτι στον Πειραιά, με ακοίμητο φρουρό δίπλα της τον Ανάργυρο. Μόνη της συντροφιά, το αγαπημένο της νυφικό.

Με τα χρόνια η Βίβιαν θα γνωριστεί καλύτερα με τον Ανάργυρο και θα αναπτυχθεί μεταξύ τους μια δυνατή φιλία. Σε κάποια από τις βόλτες τους στην Αθήνα, μια πόλη που αλλάζει για να υποδεχτεί τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες, η Βίβιαν θα συναντήσει τον νεαρό Άγγλο βαρόνο Τζον Λέστερ και ο έρωτας θα μπει ορμητικός για πρώτη φορά στη ζωή της, παρασέρνοντας τα πάντα στο διάβα του. Όμως, η νεαρή κοπέλα δεν μπορεί καν να φανταστεί ότι η κόλαση είναι έτοιμη να ξεσπάσει πάνω της…

Ένα μεταξένιο νυφικό, δυο ερωτευμένοι νέοι και τρεις γάμοι θα συνθέσουν την πιο όμορφη ιστορία αγάπης που γράφτηκε ποτέ.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

Ο ΘΑΝΟΣ ΚΟΝΔΥΛΗΣ γεννήθηκε στην Αθήνα. Το 2006, ύστερα από πολυετείς σπουδές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αναγορεύτηκε διδάκτωρ Ιστορίας στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά. Το 1996 και το 2002 τιμήθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων για το συγγραφικό του έργο, ενώ το 2015 βραβεύτηκε από το Πανεπιστήμιο Αθηνών η διδακτορική διατριβή του σχετικά με το μεσαιωνικό Ναύπλιο. Διακρίνεται για την αγάπη που έχει για το βιβλίο και ασχολείται αποκλειστικά με τη δημιουργική γραφή. Έχει συγγράψει με επιτυχία περισσότερα από σαράντα βιβλία (μυθιστορήματα, βιβλία για παιδιά και εφήβους, διηγήματα, ιστορικά έργα και δοκίμια), μερικά εκ των οποίων έχουν ήδη μεταφραστεί στο εξωτερικό.