Βoris Charmatz
Πειραιώς 260, 12-14 Ιουλίου
Πώς γίνεται να υπάρξει σωματική κίνηση χωρίς τη χρήση μυϊκής ενέργειας; Η ερώτηση αυτή βρίσκεται στο επίκεντρο της έρευνας του Μπορίς Σαρμάτς – από τους κορυφαίους εκπροσώπους της αβανγκάρντ σκηνής του χορού – στο έργο του «enfant» που θα δούμε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Εν προκειμένω χρησιμοποιεί παιδιά, τα οποία οι χορευτές, με τη συνοδεία ενός μουσικού, μεταφέρουν, τοποθετούν, αποθέτουν στο έδαφος και «χειρίζονται» δημιουργώντας ένα τοπίο μεταμορφώσεων…
Μερικές ημέρες νωρίτερα (1-3 Ιουλίου, Πειραιώς 260) ο πάντοτε ενδιαφέρων Γιάννης Μανταφούνης επανέρχεται με το νέο του έργο υπό τον τίτλο «Sing the Positions», το οποίο κινείται μεταξύ χορευτικής παράστασης και μουσικής συναυλίας.
«Η ιεροτελεστία της άνοιξης» / Κ. Ρήγος
Summer Nostos Festival / 24 Ιουνίου
Οταν η «Ιεροτελεστία της άνοιξης» του Στραβίνσκι παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι το 1913 σε χορογραφία του Νιζίνσκι για τα Ρωσικά Μπαλέτα του Ντιάγκιλεφ, ο αβανγκάρντ χαρακτήρας της προκάλεσε τεράστια αίσθηση. Εν προκειμένω ο πολυπράγμων Κωνσταντίνος Ρήγος, διευθυντής του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με το χοροθέατρο Οκτάνα και μια νέα ομάδα χορευτών αναμετριέται με τη μουσική του Στραβίνσκι σε μια παράσταση ειδικά φτιαγμένη για το Summer Nostos Festival που θα δοθεί στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το θέμα του έργου βασίζεται σε μια σειρά παγανιστικών ιεροτελεστιών από αρχαίες σλαβικές φυλές που γιορτάζουν την άνοιξη. Γεμάτες ερωτισμό οι τελετές αυτές, κλιμακώνονται με τη θυσία μιας νεαρής παρθένας. Ο χώρος όπου τελείται η Ιεροτελεστία είναι ένας κήπος, μέσα από τον οποίο αναδύονται φαντάσματα και εικόνες από το ασυνείδητο.
Olivier de Sagazan
Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, 14 Ιουλίου
Mε το εμβληματικό «Transfiguration» ο Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν κάνει το ντεμπούτο του στην Ελλάδα και στο πλαίσιο του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που θα διεξαχθεί μεταξύ 13 και 22 Ιουλίου με νέα καλλιτεχνική διευθύντρια τη Λίντα Καπετανέα. Γεννημένος στο Κονγκό και μεγαλωμένος στη Γαλλία, σπούδασε βιολογία αλλά αφιερώθηκε στην τέχνη. Εν προκειμένω αλλάζει ταυτότητες επί σκηνής – από άνθρωπος σε ζώο και από ζώο σε διάφορα υβριδικά πλάσματα. Διαπερνά, αφαιρεί και ξετυλίγει τα στρώματα πηλού από το πρόσωπό του, σε μια αγωνιώδη αναζήτηση νέας ουσίας και μορφής.
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, ξεχωρίζουν επίσης οι εμφανίσεις του Γιόζεφ Νατζ, του πρωτοπόρου Βιμ Βαντεκέιμπους με την ιστορική ομάδα Ultima Vez, της Compania Sharon Fridman που ανοίγει με εντυπωσιακό τρόπο τη διοργάνωση, κ.ά.