(εικόνα: Από αριστερά, οι Κώστας Πολίτης (τεχνικός διευθυντής Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου), Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Iβο βαν Χόβε )                                                                                                                                                                                                    
Η έναρξη του εφετινού Φεστιβάλ συμπίπτει με ένα εξαιρετικά καλό νέο για… του χρόνου. Το καλοκαίρι του 2019 η Comedie Francaise, ένα από τα παλαιότερα θέατρα του κόσμου, κατεβαίνει στην Επίδαυρο!  Ολα ξεκίνησαν πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, όταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος άρχισε τις επαφές με τον ομόλογό του της Comedie Francaise Ερικ Ρουφ για το ενδεχόμενο μιας συνεργασίας.
Με δεδομένα ότι η Comedie δεν έχει ποτέ παίξει στην Επίδαυρο και ότι ο επικεφαλής του ιστορικού γαλλικού θεάτρου είναι φιλέλληνας, δεν χρειάστηκε παρά να περάσει ένα τρίμηνο για να φτάσει η θετική απάντηση στα γραφεία του Φεστιβάλ, στην οδό Ηπίτου.
Τι θα δούμε; Μια παράσταση-συνδυασμό δύο τραγωδιών, της «Ηλέκτρας» και του «Ορέστη» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία του Ολλανδού Ιβο βαν Χόβε, σε παραγωγή της Comedie – θίασος και συνεργάτες.
Η επίσημη ανακοίνωση αναμένεται να γίνει την προσεχή Τρίτη στο Παρίσι, ενώ η πρεμιέρα προγραμματίζεται να δοθεί την άνοιξη του 2019 στη γαλλική πρωτεύουσα. Στη συνέχεια θα έρθει στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου για το καθιερωμένο διήμερο.
Γι’ αυτό άλλωστε και μαζί με τον σκηνογράφο του και ένα επιτελείο της Comedie ο Ιβο βαν Χόβε επισκέφθηκε πριν από έναν μήνα περίπου το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου – απ’ όπου και οι φωτογραφίες με τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο.
«Ηταν μια έντονη εμπειρία για εμένα η Επίδαυρος» είχε πει στο πλαίσιο της συνέντευξης που παραχώρησε στο «Βήμα» (20/5) – με το απόσπασμα να δημοσιεύεται τώρα. «Ομολογώ ότι το μέγεθος και η χωρητικότητά του θεάτρου της Επιδαύρου με συγκλόνισαν. Το θέατρο ήταν άδειο. Φαντάζομαι ότι όταν κανείς βρεθεί εκεί για παράσταση – εγώ δεν έχω πάει ούτε ως θεατής – θα νιώθει μέλος αυτής της μεγάλης κοινότητας. Εντυπωσιάστηκα. Η Επίδαυρος είναι τελείως απομονωμένη από την πόλη, μέσα στη φύση. Δεν μπορώ να φανταστώ ή να καταλάβω γιατί το έχτισαν εκεί το θέατρο. Ισως να ήθελαν κατά τη διάρκεια των γιορτών να φεύγουν από την πόλη και να βιώνουν μαζί την εμπειρία του θεάτρου. Ολοι και όλα γυρνούν γύρω από το θέατρο, όπως στην Αβινιόν, και η σύγκριση τελειώνει εδώ».