Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, η κορυφαία συνάντηση δημιουργών του σύγχρονου χορού στη χώρα μας, πραγματοποιείται για 24η συνεχή χρονιά από τις 13 έως τις 22 Ιουλίου, με νέα καλλιτεχνική διευθύντρια τη Λίντα Καπετανέα.

Είκοσι ξένοι δημιουργοί, εκ των οποίων οι δέκα εμφανίζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σημαντικοί Έλληνες ερμηνευτές, μεγάλοι δάσκαλοι του χορού, μία παγκόσμια πρεμιέρα, παραστάσεις χορού που συνδυάζουν διαφορετικά είδη από σύγχρονο τσίρκο ως street dance και ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σκιαγραφούν το προφίλ του φετινού Φεστιβάλ, που θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των κατοίκων και των επισκεπτών της Καλαμάτας για ένα δεκαήμερο.

Frédéri Vernier  Justine Berthillot  Noos

Οι ξένοι δημιουργοί που δίνουν φέτος το καλοκαίρι ραντεβού στην Καλαμάτα προέρχονται από τη Γαλλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ισπανία, το Βέλγιο, τη Μοζαμβίκη, την Ελβετία, τη Σλοβακία, την Ιταλία, το Ισραήλ, τη Σουηδία και την Ιρλανδία.

Olivier De Sagazan

Μεταξύ αυτών, πρωταγωνιστούν ο Olivier De Sagazan, που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ο Josef Nadj, που θα συμμετέχει με παράσταση αλλά και έκθεση φωτογραφίας, ο πρωτοπόρος Wim Vandekeybus με την ιστορική ομάδα Ultima Vez, η Svalbard Company, το δίδυμο Marquese Scott και Poppin John -που επίσης πρωτοεμφανίζονται στην Ελλάδα, η Compañia Sharon Fridman -που ανοίγει θεαματικά το Φεστιβάλ, κ.ά.

Tzeni Argyriou

Ο δήμαρχος της Καλαμάτας Παναγιώτης Ε. Νίκας, το Διεθνές Κέντρο Χορού, που ανήκει στην Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση «Φάρις» και διοργανώνει το Φεστιβάλ, και η καλλιτεχνική διευθύντρια Λίντα Καπετανέα προτείνουν για φέτος ένα εξαιρετικά πλούσιο και πολυποίκιλο πρόγραμμα είκοσι οκτώ συνολικά εκδηλώσεων, με έντεκα ξένες ομάδες χορού –εκ των οποίων οι επτά παρουσιάζουν πρώτη φορά έργο τους στην Ελλάδα–, τρεις ελληνικές ομάδες σύγχρονου χορού, οκτώ υπαίθριες παραστάσεις χορού, τρία σεμινάρια, ένα εργαστήρι, ένα masterclass, μία έκθεση φωτογραφίας και μία μουσική βραδιά.

Sharon Fridman _ Free Fall © Saris _ den Engelsma

Βασικός στόχος της Λίντας Καπετανέα, κατά το σχεδιασμό του φετινού προγράμματος, ήταν να δημιουργήσει ένα Φεστιβάλ ανοιχτό στη διεθνή κοινότητα, σε όλες τις ηλικίες, στις τέχνες και στη συνεργασία με άλλους φορείς αλλά και ένα Φεστιβάλ αφιερωμένο στην εκπαίδευση και την έρευνα, υποστηρικτικό και δοτικό στους δημιουργούς, ικανό να εμπνεύσει το κοινό -σε ηθικό και φιλοσοφικό επίπεδο.

Με την πεποίθηση ότι ο χορός είναι ανθρώπινη ανάγκη, η καλλιτεχνική διευθύντρια σχεδίασε το φετινό πρόγραμμα ως έναν ύμνο στο ανθρώπινο σώμα, στις άγνωστες και αμέτρητες δυνατότητές του. H φετινή χρονιά είναι αφιερωμένη σε δημιουργούς και δασκάλους με πολύπλευρη δραστηριότητα και σε μεγάλους ερμηνευτές που εξερευνούν και δοκιμάζουν τα όρια των ανθρώπινων δυνατοτήτων.

Marquese Scott _ Poppin John © Bubba Carr 7

Οι επισκέπτες του Φεστιβάλ καλούνται να αναλογιστούν τις πραγματικές τους δυνάμεις εμπνεόμενοι από τα παραδείγματα χορευτών, ακροβατών, εικαστικών, μουσικών και ποιητών, που συνεχώς δοκιμάζουν τα όρια του ανθρώπινου σώματος, της κίνησης και της ύπαρξης.

Frédéri Vernier  Justine Berthillot _ Noos © Clement Cebe

Βασικό ζητούμενο  είναι να εδραιωθεί ο διάλογος του χορού με όλες τις τέχνες ώστε να προωθείται ο στοχασμός και η ενασχόληση με το ανθρώπινο σώμα και την κίνηση, σε όλα τα επίπεδα: πρακτικό, φιλοσοφικό, καλλιτεχνικό, εκπαιδευτικό. Στο πλαίσιο αυτό, το πρόγραμμα περιλαμβάνει από γλυπτική και σύγχρονο τσίρκο μέχρι ζωγραφική και street dance, με έργα που συνδυάζουν διαφορετικές μορφές τέχνης.

Thi-Mai Nguyen _ Etna © Émilie Arfeuil

Θέτοντας, επίσης, ως στόχο τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας, ένα ακόμη χαρακτηριστικό του φετινού Φεστιβάλ είναι η επέκτασή του σε όλη τη διάρκεια του έτους, με δραστηριότητες και υποδομές που θα μπορούν να φιλοξενούν residencies, ανταλλαγές καλλιτεχνών, σεμινάρια, διαλέξεις, προβολές, συναυλίες, έτσι ώστε το δεκαήμερο του καλοκαιριού να είναι η κορύφωση της εντατικής προετοιμασίας του χειμώνα.

Athanasia Kanellopoulou

Τέλος, η νέα εικαστική ταυτότητα του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (24KDF), που υπογράφει ο graphic designer Mike Rafail, κινείται στις βασικές κατευθύνσεις του προγράμματος και αντανακλά την αξία του χορού ως μορφής γλώσσας. Τα γράμματα του λογότυπου –πρόκειται για τα αρχικά του Φεστιβάλ– αντιμετωπίζονται ακριβώς όπως το ανθρώπινο σώμα: μπορούν να κινηθούν, να χρωματιστούν και να μεταμορφωθούν χωρίς να χάνουν το νόημά τους.

Jozef Nadj _ Penzum © Pascal Seixas

Το πρόγραμμα του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας περιλαμβάνει πιο αναλυτικά τα εξής:

– Δεκατέσσερις παραγωγές στο Μέγαρο Χορού -επτά στην Κεντρική Σκηνή και επτά στο Στούντιο.
-Οκτώ υπαίθριες παραστάσεις χορού στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας, κάθε μέρα στις 19:00 με ελεύθερη είσοδο.
-Έκθεση φωτογραφίας του Josef Nadj με τίτλο Inhancutilitatem στο φουαγιέ του Μεγάρου Χορού και μία μουσική βραδιά, επίσης, με ελεύθερη είσοδο.
-Εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με δύο επαγγελματικά σεμινάρια χορού, ένα masterclass, ένα εργαστήρι για παιδιά και ένα σεμινάριο για ΑμεΑ.

Jozef Nadj _ Penzum © Daria Popova

Ως προς το κυρίως πρόγραμμα παραστάσεων στο Μέγαρο Χορού, από τις δεκατέσσερις συνολικά παραστάσεις, οι έντεκα είναι από ομάδες του εξωτερικού –εκ των οποίων οι επτά πρωτοεμφανίζονται στην Ελλάδα– και οι τρεις από ελληνικές ομάδες.

Ultima Vez

Οι παραστάσεις των τριών ελληνικών ομάδων είναι η παράσταση της Κωνσταντίνας Ευθυμιάδου «In case of Loss» -μια συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Καλαμάτας που παρουσιάζεται σε παγκόσμια πρεμιέρα, η παράσταση Ανώνυμο της Τζένης Αργυρίου -μια συμπαραγωγή με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, και η παράσταση The Art of Dying των Χριστίνα Γουζέλη & Paul Blackman -μια συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου.

Πηγή: naftemporiki.gr