Ο Όμιλος κοινωνικού και πολιτικού προβληματισμού «Η Καβάλα Μπροστά»  σε συνδιοργάνωση με τον  Δήμο Καβάλας και την  Δημωφέλεια παρουσίασε  την έκθεση ζωγραφικής  « Εικαστική περιπλάνηση 2019 »  στην Δημοτική Καπναποθήκη Καβάλας, Πλατεία Καπνεργάτη,  από τις 4 Δεκεμβρίου ως τις 13  Δεκεμβρίου 2019  με επιμέλεια του Λόη Ανθάκη .
Συμμετείχαν οι εικαστικοί δημιουργοί : Ανθάκης Λόης, Καλαφάτη Ελένη, Καραμανλή Λία, Κελέκης Θέμης, Κουκμά Έφη, Κουκμάς Γιώργος, Μπότσιος Γιώργος, Ρωμανίδης Χαράλαμπος, Σερεμέτης Κλεάνθης, Σταγγίδης Διαμαντής, Σωτηρούδης Δημοσθένης, Fantini Clara, Radev Radi.
Στα εκθέματα  που παρακολουθήσαμε οι προχωρημένες  εργασίες   με χροιές ποικίλων θέσεων   διαπραγματεύονταν  την διευθέτηση    μεταμοντέρνων και προχωρημένων  προσδιορισμών  με   νοητικές  διαδρομές   .                                                                      Οι συστοιχίες της αντανάκλασης  τους  τόνιζαν   την  σπονδυλωτή ανασύσταση  των εκφάνσεων  και των  δεδομένων που  άνοιγαν διόδους στην ανασυγκρότηση  των πρωτόλειων   θεάσεων  του ευρηματικού  μοτίβου . Με  δύναμη  ενοποιητικής πορείας  συνέδεαν αποφασιστικά την διαφορετικότητα   με την κινητικότητα της τραχύτητας  και τις  στοιχειοθετήσεις με τις εντάσεις των εμπλουτισμένων  προτάσεων  .                                  Η συνύπαρξη  των  ανομοιογενών  τεχνικών   και τεχνοτροπιών που  παρατέθηκαν  εμπεριείχε  περίγυρους  ανοιχτούς  σε μια διάθεση κοσμογονικής  περιήγησης  και περιπλάνησης   που  διέπονταν από  ενδοσκοπικές επιλογές.                                              Μέσα  σε αυτό το κλίμα  η επεξεργασία  κατέληξε  στην σύζευξη  μιας  μετουσίωσης που περιέκλειε  ευεργετικά  συγχορδίες, επιδράσεις, τονικότητες και  επισημάνσεις  ενδυνάμωσης του  αντικειμένου. Παράλληλα πρόσδιδε   διαστάσεις  που  διαχωρίζονταν   συμβολιστικά και συγκροτούσαν  ένα  πρωτογενές  υφολογικά  επίπεδο αποτυπώσεων.                                H συνδιάλεξη  με  πρόσημο  και  ορόσημο   την συλλογικότητα  των  φορτίσεων  κινητοποιούσε   συνδυασμούς  και   αντιστοιχίες .Tα έργα ως  φορείς  διοχέτευσης νοημάτων  είχαν  αποτυπώματα και στίγματα που  µέσω των αναπαραστάσεων  αποσκοπούσαν στην ανάλυση  των  εικονογραφιών  ενώ η προοπτική  τους κινήθηκε ανάλογα µε  τις αισθητικές αντιλήψεις.                                                                    Αντικειμενικά   κάλυπταν   ένα   πλαίσιο απόλυτης  σφοδρότητας που  αντλούσε την οντότητα του  από την επιμελημένη  προσέγγιση.Εμβαθύνσεις , εναύσματα   και ερεθίσματα  ανάτασης  κυριαρχούσαν και αναμφίβολα  προέκτειναν  με  ευφρόσυνη διάθεση  την ανίχνευση μιας  προτεραιότητας  με καθολικότητα  και οικουμενικότητα .                            Τα αντικείμενα  της ζήτησης  στις  συνθέσεις   ήταν προϊόντα ενδελεχούς  μελέτης  που επέστρεφαν στον γνώριμο  περίγυρο, ξανακερδίζοντας μια ακόμη εκδοχή του εαυτού τους, μέσα  από την  προβολή  πολυκύμαντων διαλόγων  .                                                          Χάρη στην  διαδικασία της εκτέλεσης  οι  εικαστικές συλλήψεις    χαρακτηρίζονταν  σταθερά από συμβάσεις αρμονικής ανάπτυξης , χαράξεις γραφής  και διαστρωματώσεις   χειρονομιών  .Οι εφορμήσεις και οι αντίκτυποι  τους   παρέπεμπαν σε μια διαμεσολαβητική εμπειρία επιβιώσεων.Ο συγκερασμός  των υλικών  που χρησιμοποιήθηκαν   σχετίζεται  ουσιαστικά  με μια γενεσιουργό  διαδικασία  που θέτει μεθοδικά  ζητήματα , υπογραμμίζει έννοιες, παροτρύνει  για  σκέψεις, εισηγείται   προτάσεις και δίνει  απαντήσεις .                    Με  διαχρονική  ικανότητα στα εκθέματα  μετουσιώθηκε  υποκειμενικά  η παραστατικότητα  της τοποθέτησης  απέναντι σε  ένα συνολικό έρμα  που ισορροπούσε   ολοκληρωμένα  στο   χώρο .Η  σταδιακή σύμπλευση  που διαδραματίστηκε μέσα από  ένα ενδεικτικό ημερολόγιο  με  διακριτά διαμορφωμένα σημεία   έγινε μάρτυρας εκρηκτικής σταχυολόγησης   με αποτέλεσμα την εκούσια επικοινωνία. Με αφετηρία και προορισμό  το  ζητούμενο  άγγιζε ευπρόσδεκτα  την λεπτομερή αποσπασματικότητα , την  διεργασία της φορμαλιστικής  ανατομίας  και  την  εμβάθυνση  των  διατάξεων. Οι  συνδυασμοί  της έμπνευσης μεταλλάσσονταν σε μυρώματα  ενάργειας που  ανέτρεπαν   τις υπάρχουσες  συνθήκες  και   προχωρούσαν  καίρια με περίσσια δύναμη στην αποκατάσταση των ρυθμών .Η μνήμη  έγινε η  πηγή που  τροφοδότησε   αφηγήσεις ,διαγώνιους,  ιστορίες, αισθήσεις, επιθυμίες  και  αναμνήσεις  που συνέδεσαν την παραγωγή  με την  μεταφυσική  διάσταση και διαδραμάτισαν  ένα  καταλυτικό ρόλο που επικύρωνε  μια ανθρωπογεωγραφία .            Φώτισαν  πραγματολογικές  καταστάσεις  σε δρόμους και συναντήσεις  της  σύγχρονης  μυθολογίας  με βαρύτητα συνείδησης   .                                                                          Οι  αντιπροσωπευτικές εκφάνσεις   συνέβαλαν  με  επέκταση στην συνεχόμενη  στερέωση  της εικαστικής  φυσιογνωμίας   και ενδυνάμωσαν  ένα  κοσμικό απέραντο όραμα   με  ισχύ και προσανατολισμό . Πρόβαλαν μια διαμορφωμένη  γλώσσα απεικόνισης και απόδοσης  που ανέδειξε   ενότητες και   διαδρομές με ιδιότυπη  σφραγίδα  εποχής και  άπειρα δείγματα  συλλεκτικού χαρακτήρα.                                                                                                  Η ιδιαιτερότητα  στην  περιγραφική πτυχή  συνδυάστηκε   με  έντονο   λυρισμό .  Η ουσιαστική αμεσότητα  αντικατόπτριζε την εικονογραφημένη  υφή και  την ενδελεχή ευαισθησία .Παρατηρήσαμε  ακόμη πως  η συνομιλία με το θεατή εξελίχθηκε πολύ σύντομα  σε μια διαδικασία επικοινωνίας  και ελέγχου  με αυθόρμητα, ιδιάζοντα  συμπλέγματα, στιλιστικές διαστάσεις και  συγκροτημένες κινήσεις . Το μεγαλείο της εξομάλυνσης  και η εντρύφηση στις τυπώσεις  ενσαρκώθηκε  δικαιώνοντας την  αναμενόμενη πλαστικότητα . Μέσα από τις  εμβαθύνσεις  των σχημάτων και των χρωμάτων  εκδηλώθηκε  μια  διευκρινιστική ομαλότητα   που συνεπικουρούσε   με τους συνδυασμούς της έκφρασης.  Η σχετικότητα των οσμώσεων επέτρεπε στις αυθύπαρκτες ολοκληρώσεις  να καταλήγουν με  αφομοιωτική οντότητα σε  συντονισμένες  επιλογές  αναδομήσεων .                                    Ο δέκτης της ανέλιξης που ακολούθησε ο επιμελητής της έκθεσης Λόης Ανθάκης  κατεύθυνε τις καταθέσεις  σε μια  δόμηση που εμπεριείχε τον γραμμικό επιμερισμό  και  την σειριακή διεκδίκηση . Η επικράτηση  τους  με  χάρη αναβάθμισης  γοήτευε . Με  μεστότητα  και σαφή τρόπο ενσωμάτωσε κάθε εκλεπτυσμένη δυναμική .                                            Διατηρώντας  λεπτές ισορροπίες  εμπέδωσης, αναθεώρησης   και  μεταλλαγής  της διήθησης συγκρότησε  το συνολικό οικοδόμημα  και    συμπεριέλαβε  σε αυτό διαδοχικά  στοιχεία ντοκουμέντου  με  παραπομπές στην μαγεία της τέχνης .                                                  Σε συστοιχίες  που εκπέμπουν  την απαιτούμενη υφολογία, τον  συλλογισμό και την βούληση  που υπερακοντιστεί  εκφάνσεις  και  ενώνεται  με την συμπαντική νομοτέλεια . Μέσω  της λειτουργικότητας    η  επίγνωση της  σύναξης ενέτεινε  στόχους  που επιδέχονταν  επεμβάσεις  από αντανακλάσεις  της στωικότητας.

Στην φωτογραφία πίνακας του Λόη Ανθάκη

Ο Λεόντιος Πετμεζάς είναι ιστορικός τέχνης- συγγραφέας