Επιστροφή υπό όρους και συντεταγμένους κανόνες στην κανονικότητα με το ”άνοιγμα” εκ νέου της αγοράς. Το Art Place – Kyriakos Petalidis της οδού Σκουφά 27 στο Κολωνάκι  παρουσιάσει από 18 μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2021 ,είκοσι διαφορετικές εικαστικές προτάσεις, καταξιωμένων δημιουργών σε  ομαδική έκθεση ζωγραφικών έργων, γλυπτών, κεραμικών και κατασκευών με τίτλο: Χρωματικά Αρώματα ΙΙ.

Παιγνίδια του χρωστήρα, εναλλακτικές  τάσεις και τολμηρές εφαρμογές έρχονται να δώσουν απλόχερα στον επισκέπτη αρώματα μιας διαφορετικής πραγματικότητας από αυτή που βιώνουμε στη νέα καθημερινότητα που δημιουργήθηκε και στην Ελλάδα, λόγω της πανδημίας του ιού Covid 19.

 

Πρωταγωνιστές  είναι οι διακεκριμένοι εικαστικοί δημιουργοί : Αγλαία Αγγελάκη, Κέλλυ Αθανασιάδου, Εύα Αποστολάτου, Νίνα Ασπετάκη, Στάθης Βατανίδης, Γιώργος Γιώτσας, Θεοδόσης Δαυλός, Ειρήνη Ζάρρα, Ειρήνη Κανά, Στέλιος Κατσιμίχας, Νάντια Μπαράκου, Σοφία Παπαγεωργίου, Μαργαρίτα Σκόκου, Εύα Νικολακάκη, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, Αναστασία Παπαθανασίου, Ηλίας Παπανικολάου, Μαρίνα Πετρή, Χρήστος Σαλταμούρης, Ανδρέας Fins.

 

Οι δημιουργίες που εκτίθενται στο χώρο τέχνης της οδού Σκουφά  λειτουργούν με ένα πολιτιστικά αποσπασματικό  υπεύθυνο concept. Αποδεικνύοντας την προσαρμοστικότητα της τέχνης στις συνθήκες  αναδεικνύουν την πολυδιάστατη και πολυκύμαντη  θεματολογία τους. Συμβάλουν με λεπτομέρεια  στη διάδοση  εσωτερικών και εξωτερικών  μηνυμάτων  πάντα με την τήρηση των κανόνων ασφαλείας που διέπουν τις σημερινές  πολιτιστικές εκδηλώσεις   .  Σε αρκετές  προχωρημένες συλλήψεις  το ανθρώπινο ιδεώδες είναι  σταθερό στοιχείο , έδρα της γνώσης και πηγή νοημάτωνμεταμερισμός και ο μεταμοντερνισμός αποτελούν θεωρητικές προσεγγίσεις  και απόρροια  πρακτικών. Τα  έργα πράττουν ανάλογα, ενσωματώνοντας έναν  τρόπο θέασης δεδομένων που επικρατεί   και  επαναπροσδιορίζει την έννοια του υποκειμένου, που σηματοδοτεί  σειρές εκφάνσεων  .

Η αφήγηση αρθρώνει λόγο  με ρητή κατεύθυνση  οραμάτων ,με αίτημα  και στόχο την ανάπτυξη. Ο επισκέπτης  που περιηγείται  ανάμεσα στα επιτεύγματα  στοχάζεται, επιστρέφει σε μνήμες του παρελθόντος , σε βιώματα, στην αθωότητα, σε  περασμένους χρόνους. Ορμώμενος από τη συνομιλία που ξεκινά  και τον διάλογο στον οποίο επιδίδεται , προσδιορίζει  το ζήτημα  στη συνείδηση  και  στην ανάγκη εξασφάλισης  μιας αδιαμφισβήτητης καθολικότητας .Η εικαστική αποτύπωση οδηγεί στην ανατροπή των αισθήσεων και στην επανατοποθέτηση  στην απτή πραγματικότητα.                                   Πρόκειται για μια διαδικασία  αφύπνισης  που εμφορείται από  οπτικό ερέθισμα. Μέσω των δημιουργημάτων επιστρέφουμε  ξανά στο  παρόν, που άπτεται   από μια περίοδο κοινωνικής αποστασιοποίησης και επιστρέφει το πνεύμα διάθεσης για επαφή ακολουθώντας κανόνες  συνύπαρξης  . Εκεί  συναντώνται τα βλέμματα, γεννιέται η σπίθα και η πολύχρωμη κοινωνία  που γεννιέται. Οι κουβέντες  εναλλάσσονται σε ανύποπτο χρόνο και  μπερδεύονται  με  εντάσεις προκειμένου να δώσουν ανάσα  και ελπίδα στο όνειρο.                Η τέχνη εδώ έχει ιαματική επίδραση και υφή ,είναι ναός, καθαρτήριο, παράδεισος. Προσδίδει  ένα εικονογραφικό  μέλλον με δραματολογία που  κινείται με  τάσεις, που παραπέμπει και καταλαμβάνει  υπερτονισμένες κλίμακες και  πρακτικές που ιστορούν απόψεις με σχεδιαστική αρτιότητα κι αρχιτεκτονική σχεδίαση. Περιλαμβάνει ενότητες  εφάμιλλες με τις δράσεις . Μέσα από την   αφαίρεση υποδηλώνεται η παρουσία γεμάτη παλμό που  διακηρύσσει  την αναχώρηση και την ανάγκη πλήρωσης της εσωτερικής αναζήτησης που μεταθέτει  την ατμόσφαιρα στο φυσικό μέγεθος  . Στις ευφάνταστες καταθέσεις που παρακολουθούμε  εντάσσονται ενότητες   που σχηματοποιημένα  αναφέρονται σε τόπους  .Οι μικτές τεχνικές εμπεριέχουν  μια αλληλουχία  που υιοθετείται  με έμφαση  απέναντι στον  δυναμισμό των συνθέσεων και στην χροιά του χρώματος.  Η ταυτότητα των δομήσεων επικρατεί  στην  ανάδειξη που είναι  συνδεδεμένη με την υπόσταση και μεταφέρει  λύσεις στην διαδρομή . Παρουσιάζει  εικονίσεις  με αρχιτεκτονικό  ρυθμό που αποκρυπτογραφούν παρακαταθήκες εξερεύνησης ,αισθαντικής σημασίας και πρακτικής . Με καθαρότητα  παραπέμπουν σε  χαράξεις που με αμεσότητα οδηγούν σε οδούς προέκτασης και σε  ιδεοληψίες  που στηρίζουν την προοπτική. Ενέχουν  συμβολισμούς  που σχηματίζονται με  λιτές και αδρές γραμμές.  Mε   απαράμιλλη διάθεση  τονίζουν ενημερωτικά πως είναι προϊόντα μελέτης που αποκτά μεγαλείο.Τα μοτίβα παίζουν εναλλακτικούς  ρόλους  και συγκροτούνται εμπεριστατωμένα  σε διαστάσεις. Εκπέμπουν εσωτερικό φως και  μια διορατική και εμβληματική  συνέχεια. Σκιαγραφούν μια  αποτίμηση που από αναγωγές σε στιγμές  με  αναφορές  που καταδύονται  και καταγράφονται  . Δίνουν την ευκαιρία στο θεατή να ενστερνιστεί την αμεσότητα που επιβάλλει η ύπαρξη  της διερευνητικής διαμεσολάβησης. Ο ιδιότυπος λόγος ,ευκρινής για  τονωτική μεγέθυνση προσδίδει υπόσταση  στην  φύση  των  χαρακτήρων. Περιγράφει  θεάσεις  για μια διαδικασία επισκόπησης. Η  αυθόρμητη τεχνοτροπία  ακολουθεί  έναν προβληματισμό που προκαλεί ερωτήσεις ενώ αμετάκλητα αποπνέει  συγκρίσεις για τις πτυχές του υλικού.                          Παραθέτει  φασματικά την  συνεργασία  που αναδεικνύει  το  κάλλος της ενσάρκωσης.        Η μορφοποίηση  με τις αλληλουχίες της  πράξης  διατηρεί την διαχρονικότητα  .                  Σημείο αφετηρίας έχει τον  επαναπροσδιορισμό και  την  ιδιωματική οπτική  που διέπει  την φαντασιακή, οραματική  διάσταση και την ανάγκη για ανανέωση και υπεράσπιση των βαθμών  διευθέτησης  .Το υπάρχον  επίπεδο εφαρμόζει   τρόπους  που  εστιάζουν στην ελπιδοφόρα δυναμική , μεταμορφωτική  διάταξη  των ενδεικτικών συμπλεγμάτων . Φέρνει με καινοτομία  επεκτάσεις  που επιστρατεύθηκαν από  διαφορετικά καλλιτεχνικά μέσα .      Παράλληλα αρμολογούνται   διαπραγματεύσεις που τέμνονταν   διαμετρημένα  με  τις πολυποίκιλες  ατομικές και ομαδικές  προδιαγραφές.

 

Η έκθεση θα είναι ανοικτή  καθημερινά Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο, 11:00 – 15:00Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή, 11:00 – 20:00.

Υπενθύμιση: Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική και ο μέγιστος αριθμός ατόμων που μπορούν να παρευρίσκονται ταυτόχρονα στον εσωτερικό χώρο είναι 4.

*Ο ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ είναι ιστορικός αναλυτής ,κριτικός τέχνης-λογοτεχνίας