Το Καλλιτεχνικό Εργαστήρι Ψηφιδωτών  ξεκίνησε  σαν ιδέα  από το 2019 στο λιμάνι της Λιναριάς στη Σκύρο και παίρνει σάρκα επίσημα φέτος το 2021.

 

Κάτω από την ομπρέλα του Skyros Project ,επικεφαλής του Skyros Project είναι η Καθηγήτρια Περιβαλλοντικής Επικοινωνίας και Εκπαίδευσης του τμήματος Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Πρώην Καθηγήτρια του Τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστήμιου Αιγαίου) Κωνσταντίνα Σκαναβή και ο Πρόεδρος του ΛΤ (Λιμενικό Ταμείο) Σκύρου Κυριάκος Αντωνόπουλος).          Η ίδρυση του Skyros Project εισάγει ένα νέο τρόπο πρακτικής περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και αγωγής υγείας όπου οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχοντες δρουν και ως εκπαιδευτές πολιτών, προωθώντας υπεύθυνη περιβαλλοντική συμπεριφορά. Το λιμάνι γίνεται εργαλείο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και προώθησης υγείας όπου μέσα από το πρόγραμμα η θεωρία γίνεται πράξη σε πραγματικές συνθήκες.

 

Οι φοιτητές του μεταπτυχιακού Περιβαλλοντική Επικοινωνία και Προαγωγή Υγείας Δήμητρα Παντιώρα , Σωτήρης Τσάβος και ο υποψήφιος Διδάκτορας Γιάννος Θεοδούλου έρχονται να δώσουν καινούργια πνοή στην δημιουργία του, την ολοκλήρωση του και την γνωστοποίηση του. Καλούν όλους μέσα από την σελίδα που έχουν δημιουργήσει στο facebook να τους ακολουθήσουμε , να βρεθούν όλοι κοντά τους να δημιουργήσουν έργα τέχνης από ανακυκλώσιμα και επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά.                                                                Ο Γιάννος Θεοδούλου συνεχίζει τις σημαντικές  σπουδές του σήμερα μετά το Μεταπτυχιακό που πραγματοποίησε  στην Λαογραφία  και Ανθρωπολογία του Χορού στο ΤΕΦΑΑ ΑΘΗΝΩΝ. Έχει σπουδάσει σε Δραματική σχολή, Marketing στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.Έχει Μεταπτυχιακό στο Θέατρο,τη Γλώσσα και τη Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο Γρανάδας .Σπούδασε  επίσης Γενική Αγωγή Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Διδασκαλείο “Αλέξανδρος Δελμούζος” Πανεπιστήμιο Αιγαίου ,Δάσκαλος Δημοτικής Εκπαίδευσης στο National and Kapodistrian University of Athens και  Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας με κατεύθυνση τον Πολιτισμό στο ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.

 

Ο σκοπός του Καλλιτεχνικού Εργαστηρίου  δεν είναι να παράγει έργα «ποιότητας του μουσείου» που θα εκτιμηθούν ως τέχνη αλλά έργα που να ευαισθητοποιήσουν όσο το δυνατό γίνεται περισσότερους, να δημιουργήσει νέα πρότυπα συμπεριφοράς στα άτομα, στις ομάδες και την κοινωνία στο σύνολό της, τα οποία να συμβαδίζουν με την ύπαρξη ενός περιβάλλοντος,  να αποκτήσουν τις γνώσεις, τις αξίες, τις στάσεις, τη δέσμευση και τις απαραίτητες ικανότητες για να προστατέψει και να βελτιώσει το περιβάλλον του, χρησιμοποιώντας την τέχνη ως εργαλείο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.                      Η κλίμακα της διάστασης των  συγκεκριμένων  εκθεμάτων είναι ενδεικτική από μια σειρά πολυδιάστατων προσταγμάτων ανανέωσης, ιστορικότητας και συνέχειας της εικαστικής ψηφιδωτής παρουσίας . Οι καίριες συλλήψεις με λειτουργική αμυνόμενη εμβέλεια εμπεριέχουν στοιχεία χρίσματος και δωρεάς που εύληπτα ενδυναμώνεται από εκπαιδευτική βαρύτητα.Προβάλλουν ως φορμαλιστικό υλικό μια αξεπέραστη πρωτοποριακή συνοχή, αποτέλεσμα της ενασχόλησης των δημιουργών  με το αντικείμενο των μορφολογικών μεγεθών.Η διαπεραστική χροιά των  συνθέσεων  ενσαρκώνεται με την συνδρομή της λιτής διάρθρωσης, της σχεδιαστικής επέμβασης, της εμπεριστατωμένης απόδοσης και της χρωματικής τονικότητας που μέσα από εννοιολογικές συγκαλύψεις προεκτείνει παρεκκλίσεις του ορατού και σταθμίσεις του ονειρικού της υποσυνείδητης γνώσης. Η αυτόνομες νοητικές εικόνες των  θαλασσογραφιών  που παρατηρούμε περιγράφουν αυτοτελείς συνειρμούς για το υγρό στοιχείο εμφορούμενους από  ερεθίσματα συναισθηματικών απεικονίσεων, λυρικών σκιαγραφήσεων, κυρίαρχων ρυθμικών βηματισμών και ευρηματικών ταλαντώσεων.              Μέσα από την ποικιλία  των μεταμοντέρνων τεχνικών και  το νεωτεριστικό στυλιζάρισμα οι κατασκευαστικές  δημιουργίες  που συγκροτούνται  από την χρήση  υλικών  αναπτύσσουν  στην πορεία μια ουσιαστική σχέση με ποικίλες εκφραστικές διακυμάνσεις. Καθοριστικά και ελκυστικά εναλλάσσονται σε διαφορετικές όψεις που προκύπτουν από την προοπτική των αναφορών, την απεραντοσύνη της έμπνευσης και τις εξελικτικές περιπλανήσεις που εμπεριέχουν οι συνοχές των απεικονίσεων .Η τελεολογική συγκρότηση  σμίγει εύληπτα με την σαγηνευτική αύρα και πυροδοτεί συστοιχίες ανάδειξης.!!!!!!