Το ιστορικό περιοδικό λόγου και τέχνης «Δευκαλίων ο Θεσσαλός» που διευθύνει η Σταματία Καππέ διοργάνωσε ομαδική εικαστική έκθεση, ζωγραφικής, αγιογραφίας, γλυπτικής και κατασκευής στο Χατζηγιάννειο ΔημοτικόΠνευματικό Κέντρο της Λάρισας της οδού Ρούσβελτ στην αίθουσα «Τάκης Τλούπας».
Τα εγκαίνια της ενδιαφέρουσας έκθεσης πραγματοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία, παρουσία πλήθους του φιλότεχνου κοινού. Θα παραμείνει ανοικτή ως την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2022.
Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες είναι οι : ΖΙΑΚΑ ΜΑΡΙΑ, ΚΑΚΟΥΛΗ ΘΕΟΔΩΡΑ, ΚΑΠΠΕ ΣΤΑΜΑΤΙΑ, ΚΟΥΤΣΙΑΡΗ ΒΟΥΛΑ, ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΟΦΙΑ, ΜΕΛΙΣΟΚΟΜΟΣ, ΜΗΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΜΙΣΤΑΡΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ (ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ), ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΜΟΧΛΟΥΛΗ ΑΣΠΑΣΙΑ, ΠΑΠΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΡΑΓΙΑ ΓΩΓΩ, ΣΟΥΛΙΩΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΤΣΙΓΑΡΙΔΑ ΜΠΕΤΥ, ΤΑΜΠΡΑΤΖΗ ΕΛΕΝΗ, ΤΣΙΩΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΦΛΩΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΧΑΡΑΜΗ ΜΑΙΡΙΛΗ, ΧΑΡΙΣΗ ΜΑΡΙΑΝΘΗ, ΧΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ (ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ).
Στις καταθέσεις των δημιουργών οι μορφικές αναπλάσεις κινούνται στον πραγματικό χώρο και χρόνο και αποκαλύπτουν πτυχές της υλικής και πνευματικής διάστασης της ονειρικής εικόνας. Τα πρόσωπα και οι άλλες συνθέσεις που απεικονίζονται στις συλλήψεις αναδύονται από ήρεμα και θυελλώδη θέματα . Μέσα από την χρωματική υφή μας μεταφέρουν σε ένα κόσμο ονειρικό και φανταστικό. Οι εικόνες μετατρέπονται σε σύμβολα με ειδική υπόσταση και ικανότητα . Στηρίζουν πρωτότυπες αισθαντικές ενέργειες , εμβληματικές, μοναδικές και πανέμορφες φιγούρες με διαστάσεις που διαθέτουν την πρωτοβουλία της εκποίησης. Εμπεριέχουν ιδιάζουσες χαρακτηριστικές και ευρηματικές εκφάνσεις μιας καινοτομίας που κινείται με την δεσπόζουσα καίρια δύναμη. Οι παρούσες συλλεκτικές αποδόσεις έχουν εμβέλεια και προσωπικό χαρακτήρα. Οι καλλιτέχνες φιλοτέχνησαν συνδυασμούς με ανθρώπινα συμπλεκόμενα που εμπεριέχουν μορφότυπα.
Τοποθετώντας την προσθήκη της έντονης χρωστικής ουσίας στις σχεδιαστικές αποτυπώσεις τους αναφορικά και αναλυτικά ενορχηστρώνουν μέσα από ιδιότυπα απεικάσματα την παρεμβατική και παλμική θέρμη ενός ευρύτατου φάσματος έμμεσης και κυρίαρχης ζωτικότητας .Με έμφυτη παραστατικότητα απέναντι στην προσθετική μέθοδο της περιγραφής και στην διαχρονική ενατένηση προσκαλούν το κοινό σε μια περιδιάβαση προικισμένων καταθέσεων στην οποία μετατρέπουν την ατμοσφαιρική φυσική αισθαντικότητα με παραθετική και ιδεογραφική έμφαση σε αυθεντική ιδεογραμμική λήψη που σχηματικά δρα παράλληλα με την ουσιαστική και αυστηρή σηματοδότηση της έρευνας .
Με εννοιακή σαφήνεια και την ευκρινή ακρίβεια απέναντι στο ύφος του αναδυόμενου , του καίριου προσανατολισμού καθώς και ενός προβληματισμού μνημειακών διαστάσεων και στάσεων τα έργα μεταλλάσσουν έμπρακτα την συνέχεια στην διαδρομή της άμεσης εκφραστικής δυναμικής που καταλήγει ευπρόσδεκτα σε εξιδανικευμένες αποκλίσεις . Η τεχνοτροπία τους άγγιζε μυθώδη οράματα και φυσικά το φευγαλέο όνειρο μιας εκλεπτυσμένης βιωματικής θεματολογίας.
Οι υπερρεαλιστικές και σουρεαλιστικές περιγραφές αγγίζουν συχνά τις αφαιρετικές κρυσταλλώσεις. Γεμίζουν τους υπάρχοντες χώρους διευθέτησης δίνοντας το στίγμα τους . Αλώνουν με μαγεία την ασφαλιστική δικλείδα που συνδέει τα μονοπάτια της τέχνης. Στην συνέχεια συντονίζουν ένα εξοικειωμένο τόπο που διέπει τις έννοιες και αντλεί μοτίβα από προσωπογραφικούς χάρτες . Σχηματίζουν τα δεδομένα μιας ονειρικής γεωγραφίας της ψυχής . Με πνεύμα ανεξάρτητο, διάτρητο και γόνιμο επιβάλλουν ένα ιδίωμα γραφής μελετημένο, ενεργοποιημένο και αναπτυσσόμενο
Με αρκετά προχωρημένη μετάλλαξη μέσα από ευνόητα και εύληπτα μηνύματα σκιαγραφούν πολυκύμαντα και πολυσήμαντα ένα όμορφο περιβάλλον που προσδιορίζεται αυτούσια από την ψυχολογική διευθέτηση των ποικίλων αποδόσεων και της χροιάς του προσδιορισμού των κρυπτογραφημένων λύσεων του ενστικτώδους ρυθμού.
Οι ενδοσκοπικές καταλήξεις πηγάζουν από τον εσωτερικό ειρμό μιας αρμονίας διαθέσεων. Διακριτικά συνθέτουν την ανάγνωση και την επανατένηση των σκέψεων και των συμβολισμών που εκπορεύονται από συγκεκριμένες τάσεις και σχολές .Προσκαλούν το κοινό σε ένα ανατρεπτικό ταξίδι που έχει προορισμό την προσέγγιση της σφαιρικότητας. Μέσα από αυτό τον ειρμό προωθείτε η υπέρβαση μεταξύ του σχεδίου και του χρώματος με αριστοτεχνική απλότητα δίνοντας οντότητα σε ένα κρεσέντο ανασυγκρότησης που λειτουργεί σταδιακά και βαθμιαία απέναντι στο εγκάρσιο βλέμμα της εμβληματικής έφεσης. Στους πίνακες και στις κατασκευστικές εκφάνσεις διαφαίνεται η φύση των στοιχείων .