Μια ακόμη εντυπωσιακή παρουσία στα σύγχρονα δρώμενα τέχνης και πολιτισμού πραγματοποίησε ο Σύλλογος Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος ο Απελλής με την νέα ομαδική θεματική εικαστική έκθεση με τίτλο “Γυναικών Υπέρθεσις” που παρουσίασε με επιτυχία στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Ηρακλείου Αττικής “Villa Stella” σε συνδιοργάνωση με το ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ του ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ και υπό την αιγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας της Περιφέρειας Αττικής, της UNESCO Πειραιώς και Νήσων καθώς και του Διεθνούς Πολιτιστικού Οργανισμού της International Action Art .
Η έκθεση που επιμελήθηκε το μέλος του Συλλόγου-εικαστικός Στέλιος Ταντούρης ήταν αφιερωμένη στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας για την Γυναίκα. Όλοι οι συμμετέχοντες απέδωσαν με τα εκθέματα τους φόρο τιμής προς την ύστατη δημιουργία την Γυναίκα και αποτύπωσαν την Γυναικεία ύπαρξη και μορφή σε όλες τις εκφάνσεις της συμβάλλοντας στην γιορτή της τέχνης.
Τα εγκαίνια στα οποία παρέστη και απέδωσε χαιρετισμό η αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Ηρακλείου Αττικής Μαίρη Ιγγλέση πλαισιώθηκαν με μελωδίες στο πιάνο από την μουσικοσυνθέτη Χλόη Αμαράντου και ερμηνεία θεατρικού αφιερωματικού μονολόγου από την Γεωργία Δριμούση. Υπήρξε συμμετοχή της σχολής χορού CARAVAS DANCE CENTER με καλλιτεχνικό πρόγραμμα. Στην συνέχεια έγιναν οι απονομές των τιμητικών διπλωμάτων στους καλλιτέχνες και ακολούθησε δεξίωση .
Προλογίζοντας την έκθεση με την ιδιότητα του Προέδρου του ιστορικού Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλλάδος Ο Απελλής ,του ιστορικού τέχνης και του συμμετέχοντα επεσήμανα πως: ‘’Πρόκειται για ένα εικαστικό σκηνικό αποτελούμενο από επιτεύγματα εικαστικής γραφής που συνδυάζουν απόλυτα την ζωγραφική , την γλυπτική και άλλες μορφές δημιουργίας, που συγκροτούν αναμφίβολα ένα καίριο και αυτούσιο εκθεσιακό σύνολο .Οι συμμετέχοντες επέκτειναν μέσω των σωστών κινήσεων τις εκφραστικές δυνατότητες τους απέναντι στην τεχνική . Αισθητικά στα έργα τους μπλέκουν εξπρεσιονιστικά με σουρεαλιστικά στοιχεία, έχοντας προφανείς αναφορές. Χρησιμοποίησαν το συμβολισμό της γυναίκας , τον μύθο και τον θρύλο της σαν αντικατοπτρισμό της ιστορικής εξέλιξης κάνοντας αδιαμφισβήτητα ένα τεράστιο εξελικτικό άλμα σε δυσθεώρητα ύψη. Αυτή η σταθερότητα της αιώρησης γεννάει ερωτήματα και επιτάσσει να ακολουθήσει μια ακάθεκτη ολοκληρωτική πτήση . Οι καλλιτέχνες διέθεταν την δύναμη της αλλαγής για να πραγματοποιήσουν την ποθητή ομαλή προσγείωση. Με βαθιά περίσκεψη αντιλαμβάνονταν όσα τεκταίνονται και κατέγραψαν εικόνες που τις μεταμόρφωσαν σε συνείδηση αποκαλύπτοντας την βαθιά και πολύπλοκη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο χτες και το σήμερα, στο βάθος και στην επιφάνεια, στην ουσία και στην απουσία. Επεδείκνυαν ένα πρόσωπο που με άκαμπτη ουσία έφερνε ταυτόχρονα ένα είδος αντίστροφης συγκίνησης που εκπέμπονταν μαγικά σε εποχές της γυναικείας οντότητας που αντικαθιστούν τις λέξεις και αφυπνίζουν τον νου και τον λογισμό. Με αποτελεσματική και ύστατη προσπάθεια κατέληγαν στην νίκη των ανακατατάξεων και των εύληπτων υποστάσεων. Το ύφος της γραφής τους στο μεγαλύτερο μέρος υπερρεαλιστικό, έδινε την αίσθηση πως πάντα υπάρχει μια αφετηρία πνευματικής στασιοποίησης καθώς η πρόθεση τους ενίσχυε διανοητικά και επιβλητικά τον θεατή .Συμπερασματικά με την συγκεκριμένη ενασχόληση τους προσέγγισαν νοήματα που θυμίζουν παρατακτικές παραστάσεις τονισμένες σε κύκλους, μια σφαιρική και πολλαπλή εκμετάλλευση ενός πλούσιου υλικού που τίθονταν ωστόσο στην φιλόδοξη προσπάθειά της διερεύνησης . Σε όλα τα έργα της έκθεσης έντονη υπήρξε η αίσθηση ότι υπήρχαν πολλαπλά επίπεδα διαπραγμάτευσης .Κάτω από την κάθε επιφάνεια διαφαίνονταν έκδηλη η υπαρξιακή σκέψη και η ατμόσφαιρα που ήταν έντονα και πολυσήμαντα φορτισμένη.’’
Όπως ανέφερε ο επιμελητής της έκθεσης Στέλιος Ταντούρης :’’ Tα έργα των καλλιτεχνών αντικατόπτριζαν την επιτηδευμένη ή την ανεπιτήδευτη ομορφιά των γυναικών χωρίς να αντιπαρέρχονται το φευγαλέο και εφήμερο του κάλλους τοποθετώντας την γυναικεία μορφή και υπόσταση σε υπερθετικό σημείο εξύψωσης. Στο επίκεντρο της έκθεσης βρίσκονταν ο πλούσιος, πολύμορφος και γοητευτικός κόσμος της γυναίκας. Οι συμμετέχοντες ύμνησαν και συνδιαλέκτηκαν εικαστικά με την κάθε γυναίκα και την κάθε μορφή της ,από την μορφή της Αγίας μέχρι της καθημερινής γυναίκας του μόχθου, μέσα από τις ζωγραφικές ύλες και το χρώμα ως μια σύγχρονη ελεγεία της Γυναικείας ύπαρξης.’’
Η τελετή των εγκαινίων ήταν αφιερωμένη στην μνήμη του εκλιπόντος Ηρακλειώτη Εικαστικού Περικλή Περδικάρη και έγινε παρουσία συγγενικών του προσώπων .
Συμμετείχαν οι εικαστικοί: ΑΜΑΡΑΝΤΟΥ ΧΛΟΗ,ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ – ΚΑΡΕΛΟΥ ΜΑΡΙΑ,ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΤΑ,ΓΑΪΤΑΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ,ΙΩΑΝΝΑ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΚΑΤΙΝΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ως KOU.KA.ART, ΚΟΡΔΑΤΖΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ, ΚΟΣΜΑΣ ΓΛΥΚΑΣ,ΚΟΥΝΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ως KOU.KA.ART,ΚΥΜΟΘΟΗ ΝΟΤΑ,ΛΕΛΑ ΕΥΓΕΝΙΑ ΛΙΑΣΚΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ,ΛΟΥΚΑ ΔΗΜΗΤΡΑ,ΜΑΣΟΥΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ,ΜΑΤΑΛΑ ΜΑΡΙΑ,ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ, ΠΑΠΑΕΜΜΑΝΟΥΉΛ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ,ΠΑΠΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΡΟΥΜΠΙΝΗ,ΠΑΠΑΝΤΙΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ,ΠΕΤΜΕΖΑΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ,ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΕΛΛΑ,ΠΗΤΕΡΣΟΝ ΑΛΙΚΗ,ΣΑΡΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ,ΤΑΝΤΟΥΡΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ, ΤΖΑΒΑΡΑ ΝΤΟΡΑ,ΤΣΙΛΙΚΑ ΠΑΝΩΡΑΙΑ,ΧΑΛΙΟΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Ήταν ένα ταξίδι με συνταξιδευτές καταξιωμένους εικαστικούς που μοιράστηκαν τα όνειρα, τις ιδέες και την ψυχή τους σε ένα σημείο συνάντησης στο οποίο επιτεύχθηκε η επαφή τους με τους φιλότεχνους σε μια χαρακτηρισμένη γιορτή. Oι εκλάμψεις τους αναμφίβολα αποτέλεσαν πνευματική τροφή για μικρούς και για μεγάλους. Κάθε τι που παρακολουθήσαμε είχε το μεγαλείο να μεταλαμπαδεύσει μηνύματα και αξίες .Με ευρηματική έμπνευση διαχώριζε εμπεριστατωμένα θέσεις και οράματα και βέβαια έδινε ευκαιρίες για ενδιαφέρουσα συζήτηση . Ένα ακόμη σημαντικό που επιτέλεσαν ήταν πως ανέδειξαν την σύγχρονη τέχνη με αφοσίωση σε μια αγκαλιά που χωράει όλο το κοινό ,όλο τον κόσμο και υψώνει απαιτούμενα τείχη ανωτερότητας, που σίγουρα διαγράφουν τα σύνορα και αφήνουν να καλλιεργείτε η φαντασία που οδηγεί σε συνδυασμό με την γνώση σε σημαντικά πράγματα .