”Νυχτερινή περιπλάνηση ”θεατρικό έργο του Κώστα Μεσάρη.
Λαϊκό θέατρο ιδεών, ηθών, αρχών, λαθών και παθών. «Παραλογιά», σημερινή. Το παράλογο λογικό. Το φανταστικό πραγματικό. Το αφύσικο φυσικό. Η ζωή, θέατρο. Κακό όνειρο, μόρα, εφιάλτης, στα όρια ζωής και θεάτρου. Το όνειρο του ύπνου, ο εφιάλτης, η μόρα βιώνεται στον ξύπνιο.
Τέσσερις απλοί «τύποι» που κάποιο ατομικό «τικ» χαρακτήρα τους κάνει ιδιόμορφους «τυπάδες». Παγιδευμένοι, στον στενό χώρο του μπαρ «Νυχτερινή Περιπλάνηση», πνίγονται και δεν ξέρουν τι και ποιος τους φταίει.
Μαζί τους και μια σκιά αόρατη. Δική τους; Του συστήματος; Ο τρόμος τους μεταλλάσσει τη σκιά, σε τέρας σαν τους Λαιστρυγόνες και τους Κύκλωπες, στην «Ιθάκη» του Καβάφη που σχεδιάζει να τους κάνει δια βίου, μαγείρους, γκαρσόνια, ηθοποιούς, μουσικούς. Διασκεδαστές τουριστών στο πρότυπο μπαρ ΜΟΛ τουριστικής βιομηχανίας.
Υπνοβάτες σε κατάσταση υστερίας, στη νύχτα της Βαβέλ τους, διαφωνούν υστερικά, σχιζοφρενικά, διπολικά, σε όλα όσα μπορούν να συμφωνούνε.
Πλέκοντας το θέατρο με τη ζωή, το όνειρο με τον «ξύπνιο», μπλέκονται άγρια και συγχέουν, το ατομικό τους πρόβλημα, με την ιστορία την ελληνική από την Εθνική Αντίσταση μέχρι σήμερα αλλά και την παγκόσμια, ενός κόσμου που, στην έξαψη της φαντασίας τους, καταστρέφεται και πάλι σώζεται, ως δια μαγείας.
Παίζουν ρόλους, αλλάζουν ρόλους, σα να μη συμβαίνει τίποτε, με τρόπο φυσικό, λογικό, όταν όλα είναι αφύσικα, παράλογα. Στο θέατρο της ζωής τους παίζουν κι αλλάζουν ρόλους, σαν ηθοποιοί στο θέατρο της τέχνης κι αναπαράστασής της.
”Το τραγούδι της πέτρας” Ποίηση του Κώστα Μεσάρη.
Πρόκειται για την πρώτη ποιητική συλλογή του ηθοποιού Κώστα Μεσάρη με σχόλιά του πάνω σε πολιτικά- κοινωνικά θέματα. Για την ποίηση του Κώστα Μεσάρη έχω γράψει σε παλαιότερη κριτική αναφορά μου στο polispost : ”Ο ποιητής Κώστας Μεσσάρης, γνωστός ηθοποιός από τον χώρο του θεάτρου ,του κινηματογράφου και της τηλεόρασης στο ενδιαφέρον πόνημα του που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Φίλντισι και κοσμείτε με εικονογράφηση από φωτογραφίες γλυπτών της συζύγου του Κατερίνας Δελαπόρτα αφήνει στην άκρη την προσωπική σιωπή του και κινείτε ρυθμικά από το παρελθόν με ποικίλα πλαίσια αισθήματος ευθύνης στο σήμερα .Οι διαγώνιες ενδελεχείς διαδρομές του αναφέρονται στην κοινωνική παθογένεια και στις αρνητικές ενδογενείς καταστάσεις που κουράζουν ,που απασχολούν με πάθος και έξαρση ,που φτάνουν κάποτε τα πράγματα στο απροχώρητο .Η θυελλώδης ατμόσφαιρα που δημιουργεί η συνυφασμένη ποίηση του επιτρέπει στο αναγνωστικό κοινό να ακολουθεί διόδους καθόλου ευφραντικούς αλλά που εμπεριέχουν την ελπίδα ότι θα ξεπεραστούν τα κακώς κείμενα ίσως τηρώντας τα φυλασσόμενα σχέδια των αναδρομών που θα θωρακίσουν τις σκέψεις και τις συνειδήσεις .Επεξεργάζεται ένα πλούσιο υλικό με εξερεύνηση και μανία πορείας σε θέσεις με μελετημένα, φωτεινά μονοπάτια σοβαρής, κυρίαρχης ,αισθαντικής και αρμονικής ματιάς για τα πράγματα και τα συμβάντα . Οι προθέσεις του με σίγουρες επιλογές φωταγωγούν την ψυχική διάσταση και τον αναδεικνύουν σε ανιχνευτή ιδεολογισμών που φιλτράρουν τις νοηματοδοτήσεις και εκπέμπουν ένα βιωμένο σπινθηροβόλο πνεύμα .Η χυμώδης και απέριττη απλότητα κάθε απεικόνισης του σηματοδοτεί σπάνιες ιδιότητες που με εντιμότητα και συνέπεια πετυχαίνουν να μεταδώσουν στο έπακρο το εμφανές λεξιλόγιο των εφέσεων του . Ο χαρακτήρας των διακυμάνσεων του εμπεριέχει και τον παραδειγματικό λόγο. Οι καταβλητέες τάσεις και οι πολυκύμαντες επισημάνσεις του συνδέουν αμετάκλητα τις αποδόσεις του . Εμβαθύνει σε στοιχειώδεις και σταχυολογούμενες απεικονίσεις που ενδυναμώνουν τις εμβληματικές εικονίσεις . Οι χαρακτηριστικές αψίδες του υπερτερούν στην ποιοτική αντίληψη και στην μεγεθυντική κλίμακα της πρωτοποριακής στάσης. Εκφράζουν διαχρονικές εναλλαγές και εύληπτες διαφοροποιήσεις με χρονική απόσταση αλλά και πολύ κοντά στα τρέχοντα θέματα . Με στοχαστική και διαρκή εμμονή κωδικοποιεί φόρμες που παραπέμπουν σε ταξιδιωτικά πεδία . Με επαρκή διευθετημένη περιπλάνηση και συναφή περιήγηση αναγάγει τους στίχους του στο χώρο της συναρμολόγησης των χειρισμών . Με εκπληκτικό τρόπο στα αναγνωρίσιμα και οικεία επίπεδα του παρεπιδημούν οι ευρείες σημάνσεις . Αντιμετωπίζει την ζωογόνα υφή της καίριας πραγματικότητας επιφυλάσσοντας μια άρρηκτη σχέση που διακρίνει τα δεδομένα του υπαρξιακού εγχειρήματος. ευπρόσδεκτα και προβάλλει τα στοιχεία της άμεσης αναφορικής διευθέτησης εκθέτοντας τις δοκιμασίες και τους ευρύτερους προβληματισμούς της ανθρώπινης φύσης. Μέσα από τον δικό του προβληματισμό συγκροτεί ικανότητες και δυνατότητες του γλωσσοπλάστη που τον κάνουν να ανελίσσεται και τον κατατάσσουν σε άριστο χειριστή της λόγιας πεζογραφικής επέμβασης . Καταγράφει και φωτίζει πτυχές και στιγμές .Μέσα από εδαφικούς ρυθμούς σταχυολογεί την αυθεντική πραγματικότητα της ζωής. Προσεγγίζει την περιοχή της μέθεξης, τον τόπο της λύτρωσης και το μέρος της κάθαρσης καθώς προτείνει λεκτικές λύσεις αντιμετώπισης των ζωτικών διαστάσεων. Η περιπλάνηση του καταλήγει σε μια απόλυτη περιπέτεια . Αξιώνει ευπρόσδεκτα την επικράτηση των παροτρύνσεων της πλήρους αισθητοποίησης. Η ευλάβεια της αντιμετώπισης για την ανθρώπινη πορεία θέτει κίνητρα που υπόκεινται σε θεματικές γέφυρες. Στην γραφή του διακρίνουμε να συμπεριλαμβάνονται στίγματα πνευματικότητας και συνδιαλλαγής. Δημιουργεί ένα φόντο αποκαλύψεων στο οποίο έξυπνα αναμιγνύει την έμπνευση με τα στοιχεία της άμεσης αναφοράς . Η κίνηση του προκαθορίζει κυκλώσεις με κοινωνιολογικές τοποθετήσεις και εμβόλιμες συγκροτήσεις. Μετατρέπει επεκτατικά τις φέρουσες επίκαιρες αφηγήσεις του χρησιμοποιώντας χρώματα που δημιουργούν ένα περιβάλλον με ενδογενείς γενικευτικές παραθέσεις. Η συλλογή προβάλλει δέσμες περισκέψεων που κατέχουν εύλογα διαμετρήματα και παραπέμπουν σε εμβληματικές χαράξεις . Καταφέρνει να σωματοποιήσει στα σημαντικά ζητούμενα την γενετική αλληλουχία που κινείτε παράλληλα με το ορατό και το προφανές δεδομένο της εκποίησης .”
Διαβάζουμε στο βιβλίο :
με ρίσκο ελευθερίας
πορεύεται καλά η ζωή μας
ξοδέψαμε την αθωότητα
της άγνοιας,
προτού φανεί
στην αθωότητα
της γνώσης
η αλήθεια,
τολμώντας το απαγορευμένο,
παγιδευμένοι στον λαβύρινθο του φόβου,
δίχως μίτο εξόδου,
ακόμα να ξυπνήσουμε
να δούμε φως
στο νόημα του αρχαίου μύθου,
όλοι ένα δάσος
ή αφανισμός
Βιογραφικό :Ο Κώστας Μεσάρης, ηθοποιός και σκηνοθέτης όταν πρωτοβγήκε στο θέατρο ανακηρύχθηκε δύο συνεχόμενες χρονιές καλύτερος νέος ηθοποιός χρονιάς στο περιοδικό ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ από τον Μάριο Πλωρίτη και την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ από τον Φάνη Κλεάνθη. Πήρε το ειδικό βραβείο Ερμηνείας σε ταινία μικρού μήκους στο πρώτο μετά την μεταπολίτευση φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Έχει πρωταγωνιστήσει στο θέατρο δίπλα σε διακεκριμένους ηθοποιούς όπως οι: Μινωτής, Παξινού, Χορν, Κατράκης, Αλεξανδράκης, Γεωργούλη, Καρακατσάνης, Τριανταφυλλίδη, Πατεράκη, Ανουσάκη, Χρυσομάλλης, Βουτέρης, Δεκαβάλλα, Πιατάς, κ.α. Έχει συνεργαστεί στον κινηματογράφο με σκηνοθέτες όπως οι: Αγγελόπουλος, Μανθούλης, Γλυκοφρύδης, Τάσιος, Σερντάρης, Ρετσίλας, Κωνσταντινίδης, κ.α.
Έχει συμπρωταγωνιστήσει στην τηλεόραση με ηθοποιούς, μεταξύ των οποίων: Κούρκουλος, Μιχαλακόπουλος, Χρυσομάλλης, Βόγλης, Κρούσκα, Χρυσικάκος, Κατρανίδης, Λεονάρδου, Φυσσούν, Κοντού, Μάνεσης, Καλογερόπουλος, Παναγιωτίδης, κ.α. Έχει πρωταγωνιστήσει στο θέατρο σε έργα: Αισχύλου, Σοφοκλή, Ευριπίδη, Αριστοφάνη, Ίψεν, Στρίμπεργκ, Ο’Κέισι, Λόρκα, Ο’Νιλ, Μπρεχτ, Μπουλγκάκοφ, Ντοστογιέφσκι, Γκόρκι, Τουργκένιεφ, Σκούρτη, Μουρσελά, Καρρά, Μανιώτη, Ρούσσου, Μητροπούλου, Χριστοφιλάκη, κ.α. κι έχει παίξει σε θέατρα όπως το Εθνικό, Κρατικό Β. Ελλάδος, Απλό Θέατρο, Θέατρο Εξαρχείων, Λαϊκό Πειραματικό, Δημοτικό Βέροιας, κ.α.
Επικοινωνία βιβλίου : zoi triadafullidh, zoi.masoura@hotmail.com